Dersin Adı | Mobilya Tasarımında Güncel Yaklaşımlar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMVD 250 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin; mobilya tasarlanma sürecinin önemini anlaması, insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerin normları üzerine detaylı bilgiye sahip olması ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi edinmesi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Mobilya tasarım kriterleri, mobilya yapımında kullanılan malzeme ve aksesuarlar tanıtılarak özellikleri anlatılacaktır. Bir mobilyanın tasarım süreçleri tartışılarak, tespit edilen konu ve problemlere göre mobilya tasarımı teknik çizimleri ve buna bağlı olarak prototipleri yapılıp daha sonra atölye ortamında uygulamaları yapılması gibi konuları kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve ders programının tartışılması | Kalınkara, V., Tasarım ve Dekorasyon, Gazi yayınevi, Ankara, 2007 – Bölüm 1 ISBN: 9799756009825 |
2 | Tasarım odaklı düşünce teknikleri ile proje kavramı ve temasının belirlenmesi | Kalınkara, V., Tasarım ve Dekorasyon, Gazi yayınevi, Ankara, 2007 – Bölüm 2 ISBN: 9799756009825 |
3 | Projeye giriş ve proje araştırması | Kalınkara, V., Tasarım ve Dekorasyon, Gazi yayınevi, Ankara, 2007 – Bölüm 3 ISBN: 9799756009825 |
4 | Kullanıcı profili oluşturma, kullanıcı ihtiyaçlarını belirleme | Kalınkara, V., Tasarım ve Dekorasyon, Gazi yayınevi, Ankara, 2007 – Bölüm 4 ISBN: 9799756009825 |
5 | İlk eskizler ve kritik alma | Kalınkara, V., Tasarım ve Dekorasyon, Gazi yayınevi, Ankara, 2007 – Bölüm 4 ISBN: 9799756009825 |
6 | Yapılan tasarımların görünüş ve kesit ve detayları 1/10 teknik çizimi ve kritik alma | Masif Mobilya Üretim Teknikleri- Gürtekin, A., Hekim, Ö. (2006) Değişim Yayınları, İstanbul. |
7 | Yapılan tasarımların görünüş ve kesit ve detayları 1/20 teknik çizimi ve maketi ve kritik alma | Masif Mobilya Üretim Teknikleri- Gürtekin, A., Hekim, Ö. (2006) Değişim Yayınları, İstanbul. |
8 | Alan Gezisi | |
9 | Jüri I: Teknik çizimler ve tasarımın netleşmesi | |
10 | Prototip projesi ve üretim süreci (Üretilecek olan tasarımın kaba kasimlerinin yapılması) | Uygulama Faaliyetleri |
11 | Prototip projesi ve üretim süreci (Üretilecek olan tasarımın net ölçülerine getirilmesi) | Uygulama Faaliyetleri |
12 | Prototip projesi ve üretim süreci (Üretilecek olan tasarımın konstrüksiyon birleştirmelerinin yapılması) | Uygulama Faaliyetleri |
13 | Prototip projesi ve üretim süreci (Üretilecek olan tasarımın üst yüzey işlemlerinin yapılması) | Uygulama Faaliyetleri |
14 | Jüri II: Teknik çizimler ve üretilen tasarımın sunumu ve paftası | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | FİNAL | FİNAL |
Ders Kitabı | Kalınkara, V., Tasarım ve Dekorasyon, Gazi yayınevi, Ankara, 2007. ISBN: 9799756009825 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Francıs D.K.Chıng, İç Mekan Tasarımı, Yem yayınevi, İstanbul, 2016. ISBN: 9799756009825 Masif Mobilya Üretim Teknikleri- Gürtekin, A., Hekim, Ö. (2006) Değişim Yayınları, İstanbul. ISBN: 975-6267-67-4
Hettich Türkiye Dergisi –Teknoloji ve Uygulama (Planlama. Kontrüksiyon.Gerçekleştirme.) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 15 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 4 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 9 | |
Toplam | 116 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
2 | İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir. | |||||
3 | Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir. | |||||
4 | İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
5 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir. | |||||
6 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir. | |||||
7 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir. | |||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
9 | İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest